Perakende Mağazaları

İnsan Odaklı Aydınlatma® ile Benzersiz Müşteri Deneyimi

Online alışverişin her geçen gün daha da fazla yaygınlaşması ile beraber, zincir perakende mağazaların müşteri deneyimlerini farklılaştırmaları ve aslen çok daha küçük tasarlanan teknolojik alanlarda, katma değerli ve etkin tecrübeler yaşatabilmeleri hiç olmadığı kadar önemli hale geldi. İnsan Odaklı Aydınlatma® konsepti, dinamizmi, ışık şiddeti ve renk özellikleri sayesinde bu teknolojik alanların müşterileri tarafından daha uzun kullanılmasını, satın alma kararlarının daha olumlu yönde, daha çabuk alınmasını ve bu potansiyel müşterilerin anılan alanlarda daha keyifli zaman geçirmelerini sağlar. Böylece mağazalar daha mutlu müşterilerle dolarken, daha fazla ciro – gelir elde ederler.

İnsan Odaklı Aydınlatma®’nın hayatımıza girmesiyle beraber renk sıcaklığı ve ışık yoğunluğu bir senkron ve dinamizm içerisinde doğru kontrol edilebildiğinden, aydınlatılan ürünler ile insanların algısı arasında yepyeni bir görsel kurgu – algı sağlanır olmaya başlandı. Böylelikle, perakende mağazaları için ışık, sadece görsel algı veya enerji verimliliği anlamında değil, insanların üzerindeki biyolojik ve psikolojik etkisiyle de katma değer yaratmaya başladı.

Doğru bir mağaza aydınlatmasında bir yandan dikkat çekmesi istenen ürünü çok iyi aydınlatacak kadar yoğun bir ışığa ihtiyaç duyulurken, diğer yandan da müşterilerin görsel konforundan ödün vermemek gerekir. Birbirine teknik olarak tezat olan bu iki ihtiyacın aynı anda giderilmesi için yapılan proje çalışmalarına İnsan Odaklı Aydınlatma® konseptinin dahil edilmesiyle, müşteri davranışlarını olumlu şekilde etkilemek mümkün hale gelmektedir.

Sizin İçin Neler Yapabileceğimizi Öğrenmek İster misiniz?

 

 

 

Satışınızı Doğru Işık ve İnsan Odaklı Aydınlatma® Konsepti ile Artırın

Almanya’nın Aşağı Saksonya eyaletinde yer alan bir Edeka süper marketinde İnsan Odaklı Aydınlatma® teknolojisinin uygulanmasıyla beraber, yakınlarda yer alan aynı markaya ait bir başka süpermarkete göre toplam satışın %12 oranında arttığı görüldü. Markette yer alan kıyafetlerin satışlarında %28, sebze meyve satışlarında %26 ve paketli gıda satışlarında %23 oranında bir artış tespit edildi. 10 ay boyunca yapılan çalışmada müşterilerin mağazada geçirdikleri sürelerin de ortalama %21 arttığı ve personelin hastalanarak işe gelmediği gün sayısında %35’lik bir azalma meydana geldiği görüldü. Tüm bu oranlar, bir perakende mağazasında İnsan Odaklı Aydınlatma® teknolojisine yapılan yatırımın artan satışlarla beraber kendisini çok kısa bir sürede amorti edebileceğini gösteriyor.

Müşterilerinizi ve Personelinizi Aktifleştirin

İnsan Odaklı Aydınlatma® konsepti ile aydınlatılan bir market güne; sabah saatlerinde 4000K ışık renk sıcaklığı ve ortalama 700 lüks aydınlık seviyesi ile başlarken, gün ortası ve öğleden sonra daha soğuk olan 5000K ışık renk sıcaklığı ve daha fazla aydınlık seviyesi olan 1000 lüks aydınlık seviyesi ile devam eder. Akşama doğru ise, daha sıcak olan 3000K renk sıcaklığına ve 600 lükslük daha düşük aydınlık seviyesine dönülür.

Işık renk sıcaklığı ve aydınlık seviyesinde yapılan bu değişimler çok yavaş gerçekleştiğinden, tıpkı güneş ışığının değişmesi gibi mağaza içindeki müşteriler üzerinde herhangi bir rahatsız edici etki yaratmaz. Bununla beraber, ışık renk sıcaklığı ve seviyesi İnsan Odaklı Aydınlatma® sistemi sayesinde içinde bulunulan takvim ayı ve gününe göre doğal ışığa en uyumlu şekilde yapılanır ve perakende alanlarının – mağazaların doğru aydınlatılması gerçekleştirilir.

Bu özel teknoloji sayesinde, perakende alandaki hedef müşterilerinin ve bu alanlarda çalışanların aktif algıları güçlenir, uyku halleri azalır, gün sonlarına doğru bile daha dinlenmiş ve rahat olmaları sağlanır.

Doğru Zamanda, Doğru Işıkla Müşterilerinize Ulaşın

Denek market alanında yapılan anketler neticesinde; müşterilerin %35’inin İnsan Odaklı Aydınlatma® konsepti ile aydınlatılan alanı ‘daha doğal bir his veren atmosferi’ nedeniyle tercih ettikleri, bazılarının bu his nedeniyle 5 kilometre uzakta yer alan ve normal LED ürünleri ile aydınlatılan diğer market kendilerine daha yakın olmasına rağmen, İnsan Odaklı Aydınlatma® konseptinin uygulandığı markete geldiklerini söyledikleri kaydedildi.

Yine elde edilen sonuçlarda; İnsan Odaklı Aydınlatma® sayesinde müşterilerin kendi sirkadiyen ritimleri ile doğal güneş ışığına daha uygun şekilde aydınlatılan bu markette, bölümlere olan ilginin ve satışların artmasının yanı sıra, yapılan müşteri memnuniyeti anketinde normal aydınlatılan marketlere göre %17 daha fazla memnuniyet gözlemlendi. Market çalışanlarının ise daha konforlu hale geldiğini söyledikleri uyku düzenleri sayesinde hastalanarak işe gelmedikleri günlerin, diğer marketteki çalışanlara oranla %35 azaldığı da ölçüldü.

İyi Bir Perakende Mağazası Aydınlatmasından Neler Beklenmelidir?

Doğru aydınlatılan perakende alanlarında yaratılan olumlu algının iş modelinin temel bir parçası olarak kabul edildiği modern perakende alanlarında aydınlatma siteminden beklenen faydalar şöyle sıralanabilir:

  • Mağazanın vitrin ve girişinin dışarıdan bakıldığında dikkat çekmesi
  • Vitrin ve mağaza içinde teşhir edilen ürünler ile duvar görsellerinin mağazanın genel aydınlatmasından ayrıştırılmış olması,
  • Yüksek renksel geriverim (CRI) sayesinde satılan ürünlerin renk ve dokularının doğru şekilde algılanması,
  • Raflarda yer alan teşhir ürünlerinin homojen ve eşdeğer aydınlatılmış olması,
  • Kamaşma yaratılmamış olunması,
  • Ödeme alanlarının daha yumuşak, sıcak ve kamaşmasız aydınlatılmış olması,
  • Kontrol edilebilir ve yönetilebilir bir ışık sistemi olması,
  • Enerjinin verimli kullanılması,
  • Işık teknolojisi ile bütünleşik olarak tasarlanmış veri toplama, veri işleme ve çift yönlü iletişim sistemlerinin olması,
  • Ürün bulma (yönlendirme), ürün hakkında bilgi sağlama ve kampanya iletişimini yönetebilme özelliği olması.

İnsan Odaklı Aydınlatma® ile Perakende Alanlarında Yakalanabilen Faydalar*

  • İyileşen müşteri deneyimi sayesinde satışlarda ortalama % 12 artış
  • Müşterilerin mağazada geçirdikleri ortalama sürede % 21 artış
  • Ürünlerin doğal ışığa yakın şekilde aydınlatılmasıyla müşteri algısının iyileşmesi,
  • Özellikle kış aylarında gün ışığının olumlu etkisinin uzatılmasıyla müşteri memnuniyetinde %17 artış,
  • Doğru ışık ve aydınlanma sayesinde personelin hasta olduğu gün sayısında %35 düşüş.

*Alman Süpermarket zinciri Edeka’nın Aşağı Saksonya eyaletinde İnsan Odaklı Aydınlatma sistemi ve normal LED aydınlatma sistemi ile aydınlatılmış iki marketi arasında, 10 ay boyunca yapılmış araştırma ve anket sonuçlarına göre.

Rekabette Öne Geçmek için İnsan Odaklı Aydınlatma®

Daha fazla bilgi ve İnsan Odaklı Aydınlatma konforu için sizi, hemen şimdi LAMP 83 Aydınlatma Tasarım Departmanı ile temasa geçmeye davet ediyoruz.

 

Veri sorumlusu sıfatıyla tarafımızca toplanan, saklanan ve işlenen kişisel verileriniz için KVKK'nın Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlüğü başlıklı 10.maddesi uyarınca faaliyette bulunmaktayız.