Okullar ve Eğitim Kurumları

Okullar ve Eğitim Kurumlarında da İnsan Odaklı Aydınlatma® ile Öğrencilere Odaklanın

Geleceğimiz olan çocuklarımızın ve gençlerimizin iyi bir eğitim alması hem tüm ebeveynlerin hem de toplumumuzun en önemli hedeflerinden biridir. İyi eğitim alınabilmesi için sadece iyi okul ve iyi öğretmenler yeterli olmaz, öğretim süreçlerinin yürütüldüğü sınıfların ve mekanların da doğru şekilde tasarlanmış olması gerekir. Bu bağlamda ‘Okullarda ve eğitim kurumlarında aydınlatma nasıl olmalıdır?’ sorusunun en doğru cevabı, tartışmasız İnsan Odaklı Aydınlatma®’dır.

Sizin İçin Neler Yapabileceğimizi Öğrenmek İster misiniz?

 

 

 

Doğru Aydınlatma ile Eğitimde Fark Yaratın

Ders çalışan ve eğitim gören her insan, öğrenmenin sonuçlarını destekleyecek ve iyileştirecek doğru ışığa ihtiyaç duyar. Doğru ışık, sadece okumak, yazmak, tahtada gösterilenleri rahatça görmek gibi aktivitelerin kolayca yapılması için gereken yeterli aydınlık seviyesinin sağlanması değildir. Öğrenciler sadece sıralarında oturmazlar; sunumlar yaparlar, birbirleriyle ve öğretmenleriyle iletişim kurarlar, fikirler üzerinde tartışırlar, sınavlara girerler, dinlenmeye ve eğlenmeye ihtiyaç duyarlar. Dolayısıyla ışığın psikolojik ve biyolojik etkilerini de kullanarak öğrencilerin olumlu algılarını, ruh hallerini ve performanslarını etkileyebilen İnsan Odaklı Aydınlatma® konsepti ile okullar ve eğitim kurumlarındaki öğrencilerin davranışlarında ve başarı eğrilerinde fark yaratmak mümkündür.

Erken Saatlerde Başlayan Eğitimlerde Öğrencilerin Performansı Nasıl Artırılır?

Okullarda, dersler genellikle her mevsim saat 08:00'de başlar. Bu saat birçok öğrencinin sirkadiyen ritmi ve biyolojik saatine göre çok erkendir. Üstelik bu başlangıç saati mevsimsel dönemler veya güneşin doğuş saatine göre de değiştirilmez. Çocuklar kahvaltı etmek, giyinmek ve okula ulaşmak için çok daha erken bir saatte uyanmak zorundadır. Özellikle kış aylarında öğrenciler hava henüz aydınlanmamışken uyandırılırlar. Bu yüzden birçok öğrenci sabah saatlerindeki ilk derslerde hala yarı uyur durumda olurlar. Öğrenme sürecini olumsuz etkileyen bu durum, özellikle gün ışığından daha kısa sürelerde faydalanılan kış aylarında çok daha belirgin şekilde yaşanır. Öte yandan genç öğrenciler genellikle akşamları geç saatlere kadar uyanık ve dinç kalmalarına karşın sabah saatlerinde kalkmakta ve dersleri takip etmekte zorluk yaşarlar. Bir nevi “sosyal jetlag" yaşayan genç öğrenciler sabahları öğrenmek için daha az motivasyona sahip olurlar. Kış aylarında da İnsan Odaklı Aydınlatma® ile öğrencilerin sabah uyanmalarını hızlandırmak ve algılamalarını kolaylaştırmak yani tüm bu olumsuz etkileri azaltmak ve derslerdeki uyanıklık halini artırmak mümkündür.

Dinamik Işık Dinamik Öğrenciler

Öğrenciler gün içinde sürekli olarak farklı öğrenme durumlarıyla karşı karşıyadır. Işık, bu farklı öğrenme durumlarına göre okullarda ve eğitim kurumlarında ne kadar iyi ayarlanırsa, öğrenciler de verilen bilgileri o kadar iyi alabilir, işleyebilir ve saklayabilirler. Ne yazık ki ülkemizdeki okulların ve eğitim kurumlarının çok büyük bir kısmında öğrenciler halen, standart bir floresan lamba ışığının altında, düşük aydınlık seviyeleriyle ve genel olarak öğrenim süreçlerine hiçbir katkı yapmayan, hatta tam tersine öğrencilerin performansını olumsuz şekilde etkileyen aydınlatma sistemleri altında eğitim görmektedirler.

İnsan Odaklı Aydınlatma® konsepti ile yaratılan uygun, dinamik ve doğru bir ışık rengi ve şiddeti eğitim ile öğretimi destekleyici bir araç olarak kullanılabilir. Böylece eğitim gören öğrencilerin konsantrasyonları ve motivasyonları artar, odaklanma süreleri uzar ve onlara doğru zamanda doğru ışığın sunulmasıyla öğrenme süreçleri iyileştirilir. Kısaca, İnsan Odaklı Aydınlatma® konsepti ile aydınlatılmış okul ve eğitim kurumundaki öğrenme ve algılama ortamı, öğrenciler için en ideal ortamdır.

İyi Bir Okul ve Eğitim Kurumu Aydınlatmasından Neler Beklenir?

Aydınlatmanın eğitim sisteminin temel bir parçası olarak kabul edildiği modern bir okulda, aydınlatma
sisteminden beklenen faydalar şöyle sıralanabilir:

  • Çalışma, okuma, yazma, dinleme gibi süreçleri kolaylaştıran doğru ışık rengi ve şiddeti
  • Işığın psikolojik ve biyolojik etkilerini kullanarak öğrencileri aktifleştiren, motivasyonlarını artıran ve konsantrasyonlarını uzatan, amaca göre değişebilen aydınlatma senaryoları
  • Tabletler ve akıllı tahtalar gibi yeni nesil cihazlarla yapılan etkileşimli görevlere uygun kamaşma yaratmayan bir aydınlatma,
  • Esnek masa veya sıra düzenlemesine uygun en az kamaşma yapan ışık şiddeti ve açısı,
  • Öğrenciler tarafından yapılan sunumlara dikkat çekilmesini sağlayan bir senaryo olasılığı
  • Yılın her dönemi ve günün her saatinde aynı ve ideal öğrenme ortamını sağlayabilecek doğru ışık,
  • Öğrencilerin bireysel veya grup halinde yaptıkları çalışmalara göre senaryolar.

İnsan Odaklı Aydınlatma® ile Okullar ve Eğitim Kurumlarında Yakalanabilen Faydalar*

  • Konuları kavrama ve okuduğunu anlamada iyileşme,
  • Dikkat eksikliği ve hiperaktivite etkilerinin azalmasıyla sağlık ve eğitim maliyetlerinde azalma
  • Sabah saatlerinde derslere daha kolay adaptasyon,
  • Daha uzun süreli ve daha yoğun bir konsantrasyon,
  • Gün içinde yaşanan yorgunluk hissinde azalma, teneffüs ve öğle aralarında daha kolay rahatlama,
  • Artan motivasyonla beraber firmaya daha fazla bağlanan personelin çalışma sürelerinin uzaması

Daha fazla bilgi ve İnsan Odaklı Aydınlatma® konforu için sizi, hemen şimdi LAMP 83 Aydınlatma Tasarım Departmanı ile temasa geçmeye davet ediyoruz.

 

Veri sorumlusu sıfatıyla tarafımızca toplanan, saklanan ve işlenen kişisel verileriniz için KVKK'nın Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlüğü başlıklı 10.maddesi uyarınca faaliyette bulunmaktayız.